Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Försäkringskassan!

Av Vassnabelle - 21 november 2016 17:24

Ringde nyss FK (försäkringskassan) för att kolla om alla mina papper kommit fram. Det är så att jag har bostadstillägg och när inkomsten förändras så måste man anmäla det till dem. Vilket jag gjorde så fort jag visste min nya lön, men jag gjorde det över internet och skulle sen i efterhand skicka in kompletterande uppgifter. Och idag när jag ringde in så sa dom att de uppgifterna inte kommit in, då sa hon att jag troligen glömt att skriva dit mitt personnr. Tydligen så kan dom inte föra in det i systemet om man inte personnr finns med.

Jag lyckades iaf få dispans, så att jag kan skicka in de uppgifter som saknas, vill ju inte att de ska avslå så att jag inte längre har bostadstillägg. Jag kommer inte gå under om det händer, då jag har lite undanstoppat, men det är jobbigt att behöva ansöka om ett nytt beslut.

 

Önskar jag inte behövde ha kontakt med FK, men jag är i den sitsen att jag bara kan jobba 50%. Så då behöver jag lite ekonomisk hjälp från FK och så kommer det nog alltid att vara. Jag tror inte att jag kommer lyckas få ett välbetalt jobb och jag kommer inte orka jobba mer än 50%. Det är dock skönt att man kan få denna hjälpen, så att man inte behöver bo hemma hos föräldrarna hela livet.

 

#försäkringskassan #bostadstillägg #FK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vassnabelle - 24 november 2016 20:51

                                                                        #motala #motalabilder #foto #foton #bilder #höst #östergötland #motalaström   ...

Av Vassnabelle - 23 november 2016 15:22

  Lamy Safari Red (F-Fint) - Köpt från Onlinepenshop           För ett tag sen köpte jag denna fina reservoarpenna av märket Lamy. Och jag är riktigt glad över det beslutet, den ligger riktigt fint i handen och jag tycker att designen h...

Av Vassnabelle - 22 november 2016 18:00

Idag har jag varit iväg på en sånglektion igen och jag fick sjunga Betlehems Stjärna. Som vanligt var det uppvärmning och under uppvärmningen så vick jag O:a 5 toner, klättra upp och ner. Och när jag gjorde det så råkade jag flytta tungan lite och ...

Av Vassnabelle - 20 november 2016 20:40


Idag har jag bakat bröd igen. det var ett tag sen jag orkade göra det. Jag började baka mitt egna bröd i början av sommaren för att kunna ha till kafferasten på jobbet. Men jag har stunder då jag inte har haft lust eller ork att ta mig an det. Men ja...

Av Vassnabelle - 19 november 2016 17:09

Nu är jag hemma igen efter en sånglektion, jag känner mig alltid så upplyft efteråt. Jag har tagit sånglektioner sen början av oktober och det går verkligen framåt för mig. Jag har sjungit så länge jag kan minnas, min pappa var musikalisk av sig oc...

Presentation

Välkomna till mitt lilla krypin i cybervärlden. Här har ni en kvinna på 26 vintrar, som har hittat hem i Vadstena. Med intresse för foto, sång, wicca, pyssel, bakning mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards